İnternetin gelişimi yeni fırsatların doğmasına yardımcı olmuştur. Bu fırsatların en önemlisi ise işletmelerin belirli bir bölgenin dışında tüm dünyaya ulaşabilmesindir. Türkiye’nin bir bölgesinde , herhangi bir ilin bir köyünden üretilen bir ürünü internet sayesinde Avrupa’nın herhangi bir iline satabilmek mümkün olmuştur. Bu durum iletmeler için çok büyük avantaj sağlamaktadır. Önceden bir bölgeye hitap edebilen işletmeler internet ile beraber tüm dünyaya hitap etmeye başlamıştır. Bununla beraber küçükten büyüğe tüm işletmeler bu fırsatı değerlendirmek te ve çeşitlilik ve rekabet artmaktadır. Bu rekabetler ile birlikte işletmelerin büyüme hızları artmıştır.
Rekabetin oluşması kullanıcılar için her zaman olumlu bir durum oluşturmaktadır. Belirli işletmeler arasına sıkışıp kalmaktan kurtulup bir çok seçeneği tercih etme hakkına kavuşmuşlardır. Bu durum sadece işletmeler arasında da kalmamıştır. İnternet arama motorları da kullanıcılara sunmuş olduğu işletmelerin güvenilirliği ile tercih edilme oranlarını arttırmaktadır. Dünyada en çok kullanılan arama motoru olan Google de bu durumu dikkate alarak kullanıcılara sunmuş olduğu işletmeleri çok iyi incelemektedir. Bir kullanıcı bir hizmet satın almak istediğinde karşısına yüzlerce seçenek çıkacaktır. Peki bu seçeneklerden hangisini tercih edeceğine nasıl karar verecektir? araştırmalar göstermektedir ki kullanıcılar tercihlerinden önce mutlaka işletme hakkındaki yorumları dikkate almaktadır. İşletmelerinizin almış olduğu yorumlar ise bu durumda devreye girmektedir. Kullanıcılar bir hizmet hakkında yapmış olduğu aramada bir çok işletme ile karşılaşınca ilk önce yorumlara dikkat edecektir. Bir çok işletmenin yorumlarına bakarak olumlu veya olumsuz yorumları dikkate alıp tercih belirtmektedir.
Bu yorumlar ise sizleri tercih ettirmekle beraber sizleri arama motorlarında üst sıralara da taşıyacaktır. Bir işletmenin üst sıralarda çıkabilmesi için en önemli unsur olarak yorumlar görülmektedir. Google herhangi bir işletmeyi kullanıcısına sunmadan önce işletme hakkında yorumları dikkate alıp sunacağı sıralamayı belirtmektedir. Bu sıralamada üst sıralar da iseniz muhtemelen tercih edilmeniz büyük bir olasılık olacaktır. İşletmelerinizin yorumlarını iyi takip etmeli ve olumsuz yorumları mutlaka sayfalarınızdan kaldırmalısınız. Yorumlarınızın olumlu oranını arttırmak için ise birkaç yol deneyebilirsiniz. Bunlardan ilki Google işletme yorumları satın almak olabilir. Belirli işletmeler bu hizmeti ücret karşılığında sunmaktadır. Bu işletmeler den hazır paketler olarak satın alabileceğiniz yorumların dışında özel istek olarak ta kendi işletmeleriniz hakkında olumlu yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Bu yorumlar sizleri mutlaka üst sıralara taşımakta faydalı olacaktır. Unutulmamalıdır ki bir işletmenin arama motorlarında üst sıralara çıkmasındaki en önemli etken Google işletme yorumlarıdır.
Google haritalar SEO uygulamasını hayata geçirdikten sonra bir çok işletme internet dünyasında hizmet vermeye başlamıştır. Bu işletmeler küçük veya büyük işletmeler fark etmeksizin birbiri ile rekabet etmektedir. Bu rekabetler arasında arama motorlarında üst sıraya çıkmak ilk akla gelendir. Google de aramalar da üst sıralara çıkmak için Google nin bu işlemleri nasıl takip ettiğini bilmek gerekir. Google algoritmalarını geliştirmeden önce farklı web sayfalarını referans almaktaydı. Bu algoritmaların gelişimi ile Google araştırmalarını ve değerlendirmelerini kendi bünyesinde yapmaya başladı. Bu araştırmaların başında ise web sitelerinin yorumları gelmektedir. Bunu fark eden işletmeler rakip işletmelerin önüne geçebilmek için onların web sayfalarına kötü yorumlar yapmaya başlamışlardır. Bu yorumlar rakip işletmelerine zor süreçler yaşatmakta ayrıca Google nin araştırmalarında bu rakip firmaları kötü göstermektedir. Firmalar bu yorumları kaldırabilmek için yoğun çabalar sarf etmektedi...
Yorumlar
Yorum Gönder