Google haritalar SEO uygulamasını hayata geçirdikten sonra bir çok işletme internet dünyasında hizmet vermeye başlamıştır. Bu işletmeler küçük veya büyük işletmeler fark etmeksizin birbiri ile rekabet etmektedir. Bu rekabetler arasında arama motorlarında üst sıraya çıkmak ilk akla gelendir. Google de aramalar da üst sıralara çıkmak için Google nin bu işlemleri nasıl takip ettiğini bilmek gerekir. Google algoritmalarını geliştirmeden önce farklı web sayfalarını referans almaktaydı. Bu algoritmaların gelişimi ile Google araştırmalarını ve değerlendirmelerini kendi bünyesinde yapmaya başladı. Bu araştırmaların başında ise web sitelerinin yorumları gelmektedir.
Bunu fark eden işletmeler rakip işletmelerin önüne geçebilmek için onların web sayfalarına kötü yorumlar yapmaya başlamışlardır. Bu yorumlar rakip işletmelerine zor süreçler yaşatmakta ayrıca Google nin araştırmalarında bu rakip firmaları kötü göstermektedir. Firmalar bu yorumları kaldırabilmek için yoğun çabalar sarf etmektedir. Bu yorumların kaldırılması veya şikayet edilebilmesi için bazı aşamalar gerekmektedir. Olumsuz yorumları şikayet edebilmek için öncelikle işletmenizin ürünlerine iyi derecede hakim olmanız gerekmektedir. Yapılmış olan yorum sizlerin satmış olduğu bir yorum veya sizlere ait bir hizmet olup olmadığından emin olmanız gerekmektedir. Eğer bu yorumlar sizlerin ürünleri hakkında değil ise Google ile iletişime geçip şikayette bulunabilirsiniz. Bu şikayeti Google ye ilettiğiniz zaman Google bunu incelemeye alacaktır.
Google daha çok müşteriden yana bir tavır sergilediği için ve yorumları oldukça dikkate alıp önem verdiğinden elinizde sağlam delillerin olmasına dikkat etmelisiniz. Bu deliller ekran resimleri , işletmenizin tüm ürünlerini gösteren bir görsel veya mesajlar olabilir. Google elinizdeki delillerin yeterliliğine karar verip sizleri haklı bulur ise bu olumsuz yorumların şikayetini kabul edip yorumları kaldıracaktır. Yapılmış olan yorumlar gerçek kullanıcılar tarafından yapılmış ise bu kullanıcılar ile iletişime geçip onları yorumlarını kaldırmaları için ikna etmeniz gerecektir. Bu ikna çabaları sırasında kullanıcılar ile iletişiminizin iyi olması gerekmekte ve onların görüşlerini dikkate aldığınızı göstermelisiniz. Kullanıcılar almış oldukları ürün veya hizmetler karşısında mağdur olmaları konusunda seslerini duyurabilecek bir platform olarak işletmelerinize yapmış oldukları yorumları görmektedir. Sizler de eğer bu yorumları dikkate aldığınızı gösterir ve bu olumsuzluklar karşısında kullanıcılara küçük jestler yaparsanız bu durum sizlerin işletmeleri için iyi bir imaj bırakacaktır.
Google işletme yorumları işletmelerin rakip firmalar ile yapmış olduğu rekabette kullanılan önemli bir etkendir. Bu yorumlar işletmelerin hem Google tarafından hem de kullanıcılar tarafından dikkatte alınması demektir. İnternet üzerinden hizmet sunan firmalar arttıkça rekabetin artması kaçınılmaz olmuştur. Bu durum rakiplerin ön plana çıkmak için bir çok yöntem denemesi demektir. Bu yöntemler kendi işletmelerinin reklamları ile başlayıp rakip işletmeler için karalama kampanyası halini almasına kadar gidebilir. Bu karalama kampanyası bir platformda rakipleri karalama gibi reklamlar olarak değil de rakip işletmelerin sayfalarında olumsuz yorumlar yapılarak yapılmaktadır. İşletmeler rakiplerinin bu karalama kampanyalarına nasıl önlemler alınması gerektiğini iyi bilmelidir. Öncelikle internet dünyasında işletmelerin nasıl tercih edildiğini ve tercih edilmelerini nasıl arttıracaklarını iyi bilmelidirler. İşletmeler tercih edilme oranlarının olumlu yorumlara bağlı olduğunu iyi bilmeli ve ...
Yorumlar
Yorum Gönder