Ana içeriğe atla

Google Haritalarda Nasıl Üst Sıralara Çıkılır?

Google arama motorları arasında dünya çapında en çok tercih edilen arama motorudur. Google ile birlikte diğer arama motorlarının da olması bir rekabet ortamı sağlamış ve her geçen gün arama motorları kendi bünyelerine yeni özellikler katmıştır. Bu uygulamaların arasında en önemli olanı ise haritalardır diyebiliriz. Google son zamanlarda geliştirmiş olduğu algoritmaları ile Google haritalar da daha fazla hizmet sunmaktır. Bu hizmetler arasında kullanıcıların hayatlarının her alanında ihtiyaçlarına daha rahat ulaşabilmeleri için işletmelerin bulunduğu bölgeler yer almaktadır. Haritalar da kullanıcıların aratmış olduğu hizmetler arasında en iyi olan işletmeleri sırası ile vermekte ve bu işletmelerin bulunduğu konumları en ince ayrıntısına kadar kullanıcılarına sunmaktadır. Kullanıcılar ise aramış oldukları kelimeler veya hizmetlerde en üst sırada olanları daha çok tercih etmekte ve bu işletmelerden hizmet almaktadır. Google haritalar kullanıcılara ve işletmelere bu kolaylıkları sağlamış olduğundan iş dünyasında yeni bir rekabet ortamı oluşmuştur. İşletmeler bir birleri ile sanal alemde rekabet edip işletmelerini en çok tercih edilen işletme yapabilmek için uğraşmaktadır. Önceki yıllarda rekabet ortamının geniş olmadığından ve işletmelerin kısıtlı olmasından dolayı, işletmeler tercih edilmek için çok çaba sarf etmeden kullanıcı kazanabiliyordular. Ancak internet dünyanın her yerine ulaştıktan sonra artan işletmeler rekabete de farklı boyutlar kazandırdı. İşletmeler arama motorlarında önde gelme savaşı vermeye başlayarak daha çok tercih edilen olmayı istemektedirler. Bu nedenle işletmeleriniz üst sıraya taşıyabilmek için sizlere neler yapılması gerektiğini anlatacağız. İşletmelerinizin Google haritalar da üst sıralara çıkabilmek için öncelikle yorumlarınızın mutlaka olumlu olması gerekmektedir. Yapılan araştırmalar incelendiğinde kullanıcıların %85 inin bir ürün veya hizmet almadan önce mutlaka yorumlara baktıkları anlaşılmaktadır. Bu neden dolayı yorumlar sizlerin işletmeleri için oldukça önemlidir. Google haritalar, bir arama da üst sıralarda göstermesi gereken işletmeleri iyi takip etmektedir. Bunun için işletmelerin web sayfalarına yapılmış olan yorumları inceleyip bu yorumları değerlendirerek sizlerin işletmelerinin kalitesine karar verip arama kısmında üst sıralarda yer vermektedir. İşletmeler ise üst sıralar çıkabilmek için işletmelerinin sayfalarına ve yorumlarına çok dikkat etmelidir. Olumsuz yorumları kaldırmak ve daha çok olumlu yorum almak kendi faydalarına olacaktır. Üst sıralar da yer almak için neler yapılmalıdır? Öncelikle Google ye fiziki doğrululuğunuzu onaylatmalısınız. Bir Google business hesabı açıp başvuruda bulunarak bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Daha sonra Google de yerel işletme kaydı oluşturun. Google plus kaydı oluşturarak bunu onaylatın. Yapmış olduğunuz bu ilk adımlardan sonra işletmenizin reklamı için iyi bir çaba sarf etmelisiniz. İyi bir sosyal medya takipçisi ve internet kullanıcısı olmalısınız ki sonraki adımlar sizler için daha rahat yapıla bilir olsun. Bir sonraki adım ise firma rehberlerine kayıt yapmak olmalıdır. Bu rehberler sizlerin tanıtımını yapacaktır. Sosyal medya hesaplarında facebook , instagram, twetter, foursquare , Swarm gibi uygulamalar da aktif olmalı iyi reklamlar yapmalısınız. Bu tür uygulamalar müşterilerinizin yapmış olduğu chack-in ler ile tanınmış olup aramalarda üst sıralara çıkmak sizler için kolaylaşacaktır. Tüm bu yapmış olduğunuz Google haritalar SEO uygulamaları sizleri arama motorlarında üst sıralara taşıyıp sizlerin tercih edilmelerini sağlayacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Google olumsuz yorumları şikayet etme nasıl yapılır?

Google haritalar SEO uygulamasını hayata geçirdikten sonra bir çok işletme internet dünyasında hizmet vermeye başlamıştır. Bu işletmeler küçük veya büyük işletmeler fark etmeksizin birbiri ile rekabet etmektedir. Bu rekabetler arasında arama motorlarında üst sıraya çıkmak ilk akla gelendir. Google de aramalar da üst sıralara çıkmak için Google nin bu işlemleri nasıl takip ettiğini bilmek gerekir. Google algoritmalarını geliştirmeden önce farklı web sayfalarını referans almaktaydı. Bu algoritmaların gelişimi ile Google araştırmalarını ve değerlendirmelerini kendi bünyesinde yapmaya başladı. Bu araştırmaların başında ise web sitelerinin yorumları gelmektedir. Bunu fark eden işletmeler rakip işletmelerin önüne geçebilmek için onların web sayfalarına kötü yorumlar yapmaya başlamışlardır. Bu yorumlar rakip işletmelerine zor süreçler yaşatmakta ayrıca Google nin araştırmalarında bu rakip firmaları kötü göstermektedir. Firmalar bu yorumları kaldırabilmek için yoğun çabalar sarf etmektedi...

Google olumsuz işletme yorumu silme nasıl yapılır?

Google işletme yorumları işletmelerin rakip firmalar ile yapmış olduğu rekabette kullanılan önemli bir etkendir. Bu yorumlar işletmelerin hem Google tarafından hem de kullanıcılar tarafından dikkatte alınması demektir. İnternet üzerinden hizmet sunan firmalar arttıkça rekabetin artması kaçınılmaz olmuştur. Bu durum rakiplerin ön plana çıkmak için bir çok yöntem denemesi demektir. Bu yöntemler kendi işletmelerinin reklamları ile başlayıp rakip işletmeler için karalama kampanyası halini almasına kadar gidebilir. Bu karalama kampanyası bir platformda rakipleri karalama gibi reklamlar olarak değil de rakip işletmelerin sayfalarında olumsuz yorumlar yapılarak yapılmaktadır. İşletmeler rakiplerinin bu karalama kampanyalarına nasıl önlemler alınması gerektiğini iyi bilmelidir. Öncelikle internet dünyasında işletmelerin nasıl tercih edildiğini ve tercih edilmelerini nasıl arttıracaklarını iyi bilmelidirler. İşletmeler tercih edilme oranlarının olumlu yorumlara bağlı olduğunu iyi bilmeli ve ...

Google işletme yorumlarının faydaları nelerdir?

İnternetin gelişimi yeni fırsatların doğmasına yardımcı olmuştur. Bu fırsatların en önemlisi ise işletmelerin belirli bir bölgenin dışında tüm dünyaya ulaşabilmesindir. Türkiye’nin bir bölgesinde , herhangi bir ilin bir köyünden üretilen bir ürünü internet sayesinde Avrupa’nın herhangi bir iline satabilmek mümkün olmuştur. Bu durum iletmeler için çok büyük avantaj sağlamaktadır. Önceden bir bölgeye hitap edebilen işletmeler internet ile beraber tüm dünyaya hitap etmeye başlamıştır. Bununla beraber küçükten büyüğe tüm işletmeler bu fırsatı değerlendirmek te ve çeşitlilik ve rekabet artmaktadır. Bu rekabetler ile birlikte işletmelerin büyüme hızları artmıştır. Rekabetin oluşması kullanıcılar için her zaman olumlu bir durum oluşturmaktadır. Belirli işletmeler arasına sıkışıp kalmaktan kurtulup bir çok seçeneği tercih etme hakkına kavuşmuşlardır. Bu durum sadece işletmeler arasında da kalmamıştır. İnternet arama motorları da kullanıcılara sunmuş olduğu işletmelerin güvenilirliği ile ter...