Google gelişen algoritmaları ile işletmeler hakkındaki değerlendirmeleri kendi bünyesinde toplamaya başlamıştır. Bu değerlendirmeler bu farklı algoritmalar ile daha güvenli ve daha doğru bir şekilde yapılabilmektedir. Google bu özelliğini geliştirmeden önce farklı web sayfalarındaki işleme değerlendirmelerini referans alıp onlar hakkındaki görüşlere göre aranan hizmet ile ilgili sayfaları sıralamaktaydı. Bu gelişen algoritmalar işletmelerin rakiplerinin önüne geçebilmek için kendi çabalarının yeterli olmasını sağladı. Bu çabaların başında internet dünyasında kendi işletmeleri hakkında yapılmış olan yorumlar gelmektedir.
Google bir hizmet hakkında yapılmış olan aramaları sıralarken kendi rekabetini de düşünerek en iyi işletmeleri kullanıcılarına sunmak istemektedir. Bu kaliteli işletmeleri belirlerken işletmeler hakkında yapılmış olan yorumlara dikkat etmektedir. Bu yorumlar sizlerin işletmelerini rakiplerinizin önüne taşıyabilmekte veya sizleri daha aşağıya çekebilmektedir. Bu durumda sizler için en önemli durum işletmelerinizin olumlu yorumları olacaktır. Kullanıcıların % 80 i bir alışveriş yapmadan önce alacakları ürünü satan mağaza hakkındaki yorumları mutlaka okumaktadır. Bu yorumların olumlu olması veya olumsuz olması kullanıcı ile sizler arasındaki mesafeyi belirleyecektir. Eğer kullanıcılar sizlerin işletmeleri ile ilk defa bir alış veriş içerisinde ise yorumlarınız olumlu ve gerçekçi olmalıdır. Büyük işletmeler daha çok kullanıcı ve daha çok ürün satabildiği için kullanıcılar ile iletişimleri daha gelişmiş ve işletmelerinin almış olduğu olumlu yorumlar kendilerini daha üst sıralara taşımıştır. Fakat bu durum küçük işletmeleri hayli zor duruma sokmaktadır. Bu durumda işletmelerin çoğu ise Google yorum hizmetleri sunan işletmeler ile iletişime geçmektedir.
Yorum hizmeti sunan işletmeler sizlerin işletmeleri için hazır paketler halinde ve özel isteğinize bağlı olarak yorumlar sunmaktadır. Sizlerin satın almış olduğu bu yorumlar sizlerin işletmelerini kullanıcıların gözünde daha güvenilir kılmakta ve alış veriş yapma olasılıklarını arttırmaktadır. Web sitenizin olumlu yorumları arttıkça sizler de rakiplerinizin önünde Google aramalarında ilk sıralarda kullanıcıları karşısında olacaksınız. Bu durumda sizlerin satışları artmış olup sizlerde işletmelerinizi büyütme imkanına sahip olacaksınız. Büyüyen işletmeleriniz sizler için daha büyük bir alım gücü getirerek sizleri daha büyük piyasalara sürükleyecektir. Hizmetinizin kalitesi sizler hakkında yapılan yorumları olumlu bir yönde sürükleyecek ve daha çok kullanıcı kazanmanızı sağlayacaktır. Sizler ile ilk defa bir alış veriş içerisinde olacak bir kullanıcı hakkınızdaki olumlu yorumları okudukça ve hizmetlerinizdeki samimiyeti gördükçe sizleri tercih edecektir.
Google haritalar SEO uygulamasını hayata geçirdikten sonra bir çok işletme internet dünyasında hizmet vermeye başlamıştır. Bu işletmeler küçük veya büyük işletmeler fark etmeksizin birbiri ile rekabet etmektedir. Bu rekabetler arasında arama motorlarında üst sıraya çıkmak ilk akla gelendir. Google de aramalar da üst sıralara çıkmak için Google nin bu işlemleri nasıl takip ettiğini bilmek gerekir. Google algoritmalarını geliştirmeden önce farklı web sayfalarını referans almaktaydı. Bu algoritmaların gelişimi ile Google araştırmalarını ve değerlendirmelerini kendi bünyesinde yapmaya başladı. Bu araştırmaların başında ise web sitelerinin yorumları gelmektedir. Bunu fark eden işletmeler rakip işletmelerin önüne geçebilmek için onların web sayfalarına kötü yorumlar yapmaya başlamışlardır. Bu yorumlar rakip işletmelerine zor süreçler yaşatmakta ayrıca Google nin araştırmalarında bu rakip firmaları kötü göstermektedir. Firmalar bu yorumları kaldırabilmek için yoğun çabalar sarf etmektedi...
Yorumlar
Yorum Gönder