Google işletme yorumları işletmelerin rakip firmalar ile yapmış olduğu rekabette kullanılan önemli bir etkendir. Bu yorumlar işletmelerin hem Google tarafından hem de kullanıcılar tarafından dikkatte alınması demektir. İnternet üzerinden hizmet sunan firmalar arttıkça rekabetin artması kaçınılmaz olmuştur. Bu durum rakiplerin ön plana çıkmak için bir çok yöntem denemesi demektir. Bu yöntemler kendi işletmelerinin reklamları ile başlayıp rakip işletmeler için karalama kampanyası halini almasına kadar gidebilir. Bu karalama kampanyası bir platformda rakipleri karalama gibi reklamlar olarak değil de rakip işletmelerin sayfalarında olumsuz yorumlar yapılarak yapılmaktadır. İşletmeler rakiplerinin bu karalama kampanyalarına nasıl önlemler alınması gerektiğini iyi bilmelidir. Öncelikle internet dünyasında işletmelerin nasıl tercih edildiğini ve tercih edilmelerini nasıl arttıracaklarını iyi bilmelidirler. İşletmeler tercih edilme oranlarının olumlu yorumlara bağlı olduğunu iyi bilmeli ve bu yorumlara oldukça dikkat etmelidir. Google bu duruma büyük bir titizlik ile yaklaşmaktadır. Bu nedenle olumsuz yorumların sizlerin işletmelerini Google nin gözünde kötü bir işletme konumuna koyacaktır. Bu nedenle olumsuz yorumları kendi işletmelerinizden silmek zorunda durumunda olacaksınız. Peki bu silme işlemleri nasıl gerçekleşir ?
Öncelikle kendi işletmelerinizde iyi bir hakimiyet kurmalı tüm hizmetlerinizden haberdar olmalısınız. bu durumda yapılmış olan olumsuz yorumları iyi takip edebilirsiniz. Yapılmış olan olumsuz yorum reel bir kullanıcı yani sizin işletmenizden gerçekten de bir hizmet almışsa bu yorumu kaldırmak sizin için biraz daha kolay bir durum olabilir. Bu yorumlar kısıtlanmış veya yasaklanmış kategoride değil ise sizleri biraz daha uğraştıracaktır.
Yapılmış olan bu olumsuz yorumlar reel kullanıcılar ise ilk adımınız kendileri ile iletişime geçmek olmalıdır. Olumsuz yorum yapan bu kişileri ikna çabalarına girmelisiniz. Küçük jestler ile bu yorumları kaldırmaları konusundan onları ikna edebilir yapılmış olan bu olumsuzlukları da düzeltebilirsiniz. Eğer bu olumsuz yorumlar sizlerin rakipleri tarafından sizleri karalamak için yapılmış ise biraz uğraşmanız gerekecektir. Bunun için yapılan yorumun ne hakkında olduğunu ve sizin işletmenizin hizmeti hakkında olup olmadığını tespit etmelisiniz. Bu yorumlar sizlerin hizmetleri hakkında değil ise Google ile iletişime geçip bu yorumları sildirebilirsiniz. Bunun için elinizde belgeler olmalı ve Google ye sunmanız gerekmektedir.
Google haritalar SEO uygulamasını hayata geçirdikten sonra bir çok işletme internet dünyasında hizmet vermeye başlamıştır. Bu işletmeler küçük veya büyük işletmeler fark etmeksizin birbiri ile rekabet etmektedir. Bu rekabetler arasında arama motorlarında üst sıraya çıkmak ilk akla gelendir. Google de aramalar da üst sıralara çıkmak için Google nin bu işlemleri nasıl takip ettiğini bilmek gerekir. Google algoritmalarını geliştirmeden önce farklı web sayfalarını referans almaktaydı. Bu algoritmaların gelişimi ile Google araştırmalarını ve değerlendirmelerini kendi bünyesinde yapmaya başladı. Bu araştırmaların başında ise web sitelerinin yorumları gelmektedir. Bunu fark eden işletmeler rakip işletmelerin önüne geçebilmek için onların web sayfalarına kötü yorumlar yapmaya başlamışlardır. Bu yorumlar rakip işletmelerine zor süreçler yaşatmakta ayrıca Google nin araştırmalarında bu rakip firmaları kötü göstermektedir. Firmalar bu yorumları kaldırabilmek için yoğun çabalar sarf etmektedi...
thank you https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1VJvogYiMYWSma91Uc3z4RZ2zn1IiI3H_
YanıtlaSil