Google haritalar SEO uygulaması ile gelişen bir çok işletme sanal alış veriş piyasasında her geçen gün daha çok gelişmektedir. İşletmeler Google haritalar SEO uygulamasının sırrını çözdükçe işletmelerinde yapmış oldukları değişiklikler ve birkaç işlem ile rakiplerinin önüne geçmektedir. web sitelerinde haklarında yapılmış olan olumlu yorumlar kendilerine daha çok müşteri çekmekte ve daha çok satış olanağı sağlamaktadır. İşletmeler arasındaki sanal rekabette işletme yorumları etkili bir silah olarak kullanılmakta ve rakip işletmelerin kullanıcılarını onlardan uzaklaştırmaktadır.
İşletmeler rakiplerinin sayfalarında olumsuz yorumlar yaparak kullanıcıları uzaklaştırmakta ve bu kullanıcıları kendi işletmelerine kazandırmaya çalışmaktadır. İşletmeler bu olumsuz yorumlara karşı çok dikkatli olmaları gerekmektedir. olumsuz yorumları Google ye şikayet etmek her zaman bir çözüm olmaya bilir. Çünkü Google bu durumlarda kullanıcıları çoğu zaman haklı bulmakta ve yorum yapanların tarafında yer almaktadır. Google bu tar şikayetler karşısında gerçekçi bir politika izlemekte ve şikayetlerinizi kanıtları ile sunmanızı istemektedir.
Yapılmış olan yorumları kaldırabilmeniz için öncelikle yorumların gerçek kullanıcılar tarafından yapılıp yapılmadığını tespit etmeniz gerekmektedir. Bu tespiti yaparken sizlerin web sitelerinin hizmetlerine hakimiyetinizin iyi olması gerekmektedir. Sunmuş olduğunuz hizmet hakkında yorum yapılmamış ise bu durumda Google ile iletişime geçerek şikayette bulunup bu yorumların kaldırılmasını talep etmeniz gerekecektir. Bu taleplerde bulunurken hizmetin size ait olmadığını hakkında kanıtlar sunmalısınız. Kanıtlarınız bir ekran görüntüsü veya satmakta olduğunuz ürünlerin listesi olabilir. Sizleri haklı bulan Google yorumları kaldıracaktır. Eğer Google sizleri haklı bulmuyorsa ve u yorumları haksız yere kaldırmıyorsa sosyal medyada veya benzeri platformlarda yorumlar ile sesinizi kullanıcılara duyurabilirsiniz. Yapılmış olan olumsuz yorumlar gerçek kullanıcılar ise bu durumda atmanız gereken en önemli adım ise bu kullanıcılar ile iletişime geçmektir. Kullanıcılar ile iletişiminizde onları dikkate alarak mağduriyetlerini giderebilirsiniz.
Google haritalar SEO uygulamasını hayata geçirdikten sonra bir çok işletme internet dünyasında hizmet vermeye başlamıştır. Bu işletmeler küçük veya büyük işletmeler fark etmeksizin birbiri ile rekabet etmektedir. Bu rekabetler arasında arama motorlarında üst sıraya çıkmak ilk akla gelendir. Google de aramalar da üst sıralara çıkmak için Google nin bu işlemleri nasıl takip ettiğini bilmek gerekir. Google algoritmalarını geliştirmeden önce farklı web sayfalarını referans almaktaydı. Bu algoritmaların gelişimi ile Google araştırmalarını ve değerlendirmelerini kendi bünyesinde yapmaya başladı. Bu araştırmaların başında ise web sitelerinin yorumları gelmektedir. Bunu fark eden işletmeler rakip işletmelerin önüne geçebilmek için onların web sayfalarına kötü yorumlar yapmaya başlamışlardır. Bu yorumlar rakip işletmelerine zor süreçler yaşatmakta ayrıca Google nin araştırmalarında bu rakip firmaları kötü göstermektedir. Firmalar bu yorumları kaldırabilmek için yoğun çabalar sarf etmektedi...
Yorumlar
Yorum Gönder